Sunday 10 June 2012

seriusly..

assalamualaikum..

here there are..
serius cuak.
serius takot.
serius ketaq.
serius tak pecaya kat diri sendiri
serius rasa nk duduk bawah meja.
serius rasa.... nak bagi cepat abeh. hehehhehe
and seriusly rasa nk menangis. aaaaaaa ~~~~~
eh, tu menjerit. sory. waaaaa !!! ~~  aa baru btol nngis. hehe
pabo. * korean lah sgt~~

doakan ye reader(S) ... terima kasih ~ kamsahamnida.

dush. gap sangat tak cantik. tapi ok laa.. abeh cepat. hehehe.. 

ya Allah. permudahkanlah untuk kami semua. semoga apa pown yg terjadi, kami tetap bersyukur dan reda dengan ketentuanMu. sesungguhnya kami hanya berusaha. seterusnya, Engkau yang tentukan.
andai bukan di sini rezeki kami, semoga yg laen turut memahami. semoga semangat ini terus kekal. 
jujurnya, aku tidak takot untuk dipandang rendah, untuk gagal dalam mengecapi kejayaan sementara ini. ya. kenapa yang sementara ini dipandang tinggi. kenapa kejayaan ini yg dijadikan ukuran. kenapa sampai ada yang sanggup bunuh diri . kenapa seolah2 ini pengakhirannya. . sungguh aku tak faham. 

bagi aku, aku lebih takot, aku gagal di akhirat kelak. kerana kegagalan itu kekal abadi. dan tidak boleh 'repeat'. 
tapi apakan daya ku. aku harus memenuhi tuntutan dunia yang sementara ini. 
bukanlah kejayaan yg aku impikan. tapi ilmu yg akan digunakan. 
ilmu yg bakal disampaikan. ilmu yg akan dijadikan bekalan di akhirat kelak.
semoga kami berjaya membawa nama Islam ke atas. semoga kami tidak lalai dan tidak tersalah niat dalam mengejar kejayaan dunia semata-mata. malah turut mengejar akhirat. . amin ya rabbal alamin. 

kejayaan itu milik Allah. 


-missa-

2 comments:

Nurhanis Zamshah said...

goodluck cik jah :)
have faith with yourself,
and Allah.

missa said...

thanks cik hanis =)
aminnn ~~