Monday 19 August 2013

telatah bakal junior dan super senior. ihiks !


assalamualaikum.
tanpa melengahkan masa lagi, jom tgk telatahnya.
hebat sgt intro aku kali nii. hihi






erkkk. buruk sangat  printscreen sbb malas dah nk crop. sorry. hihi

ok, actually takda laa telatah sgt pun, cuma aku tertarik laa jugak as a super senior. eh macam retis korea pulakkkk. ok dah. super senior ni takda laa super sangat. just because we all final year saja. senior refers to second year students. alaa just nk bezakan. nothing much. takda laa super sangat pehlis. i olls muda lagi ok. ehem.

haa so what do u think? oh ya. yg i hitamkan tuu junior yang bertanya and nama2 yg ada kat situ semuanya batch i je punnnn. so takpayah nak berahsia sangat. baikkan mereka2 yg dok rajin p bgtau how pure maths actually is? its not that i berkira, taknak share ilmu dgn depa. tapi i malas nak komen. sebab i nii jujur. jujur sangat. heheh.

agak ramai jugak junior yg bg soalan2 mcm tuu. like
"senang takkkk?"
"susah takkk?"
"busy tak?"
"banyak subjek takk?"
"subjek dia macam mana?"
"boleh dapat dekan tak?"

ok dah. for me laa. in my opinion, buat apa tanyaaaa.. masuk ja laaa. dah nak daftar dah pun bulan 9 nii. dah dapat tawaran ponnn. for me its too late utk tanya. orang tanya la sebelum masuk. heh ! garang kan i?
dah betul punnn, tanya buat takut saja. dengan senior jawab tah pa2. kesian budak2 tu tauu. patah semangat nanti.

tapi kalau ikutkan hati i nak ja comment. "drop the course before its too late or change to another course."
simple kan? hahahahhaa.

kalau dekan yang adik impikan, akak mohon adik tidak meletakkan harapan tinggi. gila kejam ayat aku. yalaa for me first sem tu ibarat kau lahir, kau disuruh berlari. so bad kan? ka hiperbola sgt? ahh lantak lah. tapi tuu laa yang aku rasa. especially for students from matrik and asasi. susah sikit nak survive mula2.
and also true. there is no numbers at all. ada numbers, but not for calculations. yes, maths is like a short essay to explain the answer. you know how to do then you must know how to explain and prove it.
my nasihat is just to be prepared. and yes true, don't study at the last minute. NEVER EVER ! apa2 subjek sekali pun sama jaa rasanya. *tapi i tetap study last minit sbb jenis short term memory punya. hee*

in conclusion, mathematics is not that bad. yang penting minat, sayang dan cinta pada kos yg kita amik tuu. pergh ayat rasa macam nak tampar diri sendiri. tapi betulll, 3 benda tuu la yg buat aku bertahan selama nii. kalau tak, mmg dah lama aku tukar kos beb! sbb minat aku dah takda pada yg lain. setia dgn maths insyaAllah. why insyaAllah? ya laa ke depan nanti kita taktau. mana tau aku nak jadi ustazah plak ka nanti? heheh.

ok tu ja lah bebelan aku. actually stres sbb dulu sblum masuk, aku tak pernah tanya sapa punn about this course. sekali masuk, amik kau! pengsan! lagipun dulu aku takda fb, so taktau pun kewujudan page nii. sekian.

heeee thanks for reading.
till then wasalam.





No comments: